viernes, 30 de mayo de 2014

L´ORIGEN DE TRES PARAULES

L´altre dia rentant els plats, lo que es pensa rentant els plats, vaig descobrir l´origen de tres paraules, o siga, la seua etimologia. Les paraules en qüestió, bombo, comba i tanca.
La primera, és molt evident, el que va inventar el bombo només probar-lo el va batejar, doncs el nom és el ruido que fa l´instrument: bom-bo, bom-bo, bom-bo...
L´altra, comba, és d´origen valencià, o potser italià, ja que hi havia un esquiador italià molt conegut anomenat Alberto Comba, quin acudit més roín, no parlant seriosament o no, indubtablement és una paraula valenciana, i el seu inventor també. Probablement, li la va deixar al seu fill per a probar-la i aquest li va dir: Com va?
I que dir de tanca, la mateixa paraula ho diu: "Tanca la tanca". Puix això.
Tonteriae dicit est.  

"El otro día fregando los platos, lo que se piensa fregando los platos, descubrí el origen de dos palabras, o sea, su etimología. Las palabras en cuestión, bombo y comba. 
La primera, es muy evidente, el que inventó el bombo solo probar-lo lo bautizó, pues el nombre es el ruido que hace el instrumento: bom-bo, bom-bo, bom-bo... La otra, comba, es de origen valenciano, o quizá italiano, ya que había un esquiador italiano muy conocido llamado Alberto Comba, que chiste más malo, no hablando serio o no, indudablemente es una palabra valenciana, y su inventor también. Probablemente, se la dejó a su hijo para probarla y éste le dijo: Como va? 
Y que decir de valla, la misma palabra lo dice: Cierra la valla. Pues eso.
Qué tontería acabas de decir, chaval."

No hay comentarios:

Publicar un comentario